OMconference logo

Spreker

Alexander Hoogewijs

CEO en medeoprichter SiteManager, voorzitter van Jong Voka, no- en low-code enthousiast

Ondernemen. Innoveren. Samenbrengen. Dat is waarvoor Alexander staat, en in het verlengde daarvan ook zijn bedrijf SiteManager.

In zijn jonge jaren kiest Alexander voor een studie in Handelswetenschappen - Strategisch Management. Dat hij een geboren leider en ondernemer is, bewijst hij niet veel later door zich in te kopen bij het Gentse webdesignbureau Digital Magic. Websites bouwen voor kmo’s, dat smaakt naar meer - maar ‘t mag vernieuwender.

In 2016 zien vroegere vrienden, Alexander en Dieter Crombez, dat het webdesign landschap beweegt. Ze slaan de handen in elkaar en besluiten om hun innovatieve ideeën om te zetten in een succesvolle business. Het resultaat? Het allereerste webdesign platform in België met no- en low-code technologie, specifiek ontworpen om een hechte samenwerking tussen designers, developers, marketeers en projectmanagers aan te moedigen, te ondersteunen en te versterken. SiteManager haalt een mooie financiering op en telt anno 2022 een energiek team van 20.

Daar eindigt het innovatieve en verenigende ondernemersgeweld niet. Om jonge ondernemers met groeiambitie samen te brengen, te versterken en te ondersteunen, wordt Alexander in 2020 voorzitter van Jong Voka.

 

Wanneer

11u40 - 12u00

Waar

Marble Hall

Categorie

Placeholder

Talk

The future of (No-) Code

Alexander stelt zich de vraag wat de toekomst van web development is. Betekent no-code dat developers morgen zonder carrièreperspectieven zitten, of kunnen we toch niet zonder hen? Is no-code een hype die even snel zal verdwijnen dan het op het toneel verscheen, of springen we toch beter met z’n allen op de no-code kar?

Hij belicht de opportuniteiten van de no-code en low-code economie voor innovatieve bedrijven en staat er bij stil hoe deze evolutie een impact zal hebben op onze jobmarkt. 

Save the date: 3 oktober 2023

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Astrid Van Parys
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Catrien Scheers
Fast Lines

De scheepvaart als bondgenoot van de marketeer

Charlotte Dhont
o2o Bicycle Leasing

Geen passie voor duurzaamheid

Christophe Jauquet
Healthusiasm

Geen gezonde mensen op een zieke planeet

Claudia Verswyver
A.S.Adventure

Connection is key: before you speak, listen

Erik Luijts
DataSynergy

Wie moet volgens jou onze planeet redden? Zinvol vragen stellen over duurzaamheid voor betere beslissingen

Femke Helon
3Motion

Duurzame visuele communicatie – Yes we can!

Geert De Laet
icapps

Van customer intimacy naar planet intimacy

Gilles De Backer
Utopia Events

Events zonder duurzame toets? Verleden tijd.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Waarden, missie, visie en CSR in een boeiend en krachtig bedrijfsverhaal

Heleen Buldeo Rai
Université Gustave Eiffel in Parijs

Duurzame e-commerce, van aankoop tot bezorging

Herman Toch
Flrish

Duurzame marketing in een transitieperspectief

Joke Claessen
Meaningful Transformation Coach

All you ever wanted to know about sustainability but were afraid to ask

Katelen Perez T’Seyen
Flexmail

5 Manieren om je e-mailmarketing duurzamer te maken

Lennert Vintevogel
Tailpage

Dubbele duurzaamheid van local SEO

Lola Van Damme
Tailpage

Dubbele duurzaamheid van local SEO

Maarten Clochet
OMcollective

DUURZAAM. GROEN. ZINVOL. Where you at, marketeers?

Michel De Baer
OMcollective

Duurzame marketing is serious business.

Nicolas Block
King George

Making memories with experience design

Niels Vandecasteele
Sunday

The Community Building Blueprint: Scaling Word-Of-Mouth

Olivier François
Too Good To Go

Marketing in een Social Impact Company

Olivier-César De Clercq
Trustpilot

Hoe reviews kunnen bijdragen aan een hogere conversie en een duurzame klantrelatie

Philip Vanassche
Korazon

Duurzame product experience verhoogt de conversie.

Pieter-Jan Vandevelde
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Pieterjan Verhaeghen
Bolt Energie

Voor een missie tegen de stroom in gaan

Reinout Van Zandycke
Exposure

Overtuigende duurzaamheidscommunicatie

Rik Vera
Nexxworks

De nieuwe rol van marketing in de ecosysteem economie

Rollie Williams
Climate Town

The dangers of greenwashing and the future of marketing

Sarah Parent
Go Forest

The power of seeds

Stefaan Vandist
Switchrs

Bouw het en ze zullen volgen.

Tom Maes
o2o Bicycle Leasing

Geen passie voor duurzaamheid

Wim Vermeulen
Bubka

De planeet redden is een communicatie-uitdaging geworden