
Spreker
Ellis Oosterlinck
Ellis Oosterlinck is copywriter bij Tailpage, een software die inspeelt op de lokale zoekintenties van internetgebruikers. Een nichetopic binnen SEO, maar wel een met dezelfde spelregels die zoekmachines zoals Google opleggen. Maar als copywriter gaat ze liever the extra mile. Niet alleen schrijven om online gevonden te worden, maar ook om te informeren, te overtuigen. Om te laten proeven en te ervaren. Om verhalen te vertellen en merken te (laten) beleven. Om een publiek te raken, vast te houden en betrokkenheid aan te wakkeren. En dat allemaal in tijden van AI. Onbegonnen werk, of net niet?
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
De toekomst van contentcreatie in tijden van AI
December 2022. OpenAI laat ChatGPT op de wereld los. Marketing professionals over de hele wereld zijn verstomd, verwonderd. Ze springen op de kar, spotten opportuniteiten en stroomlijnen hun job met artificiële intelligentie. Het is een meerwaarde, zoveel is zeker. Maar we moeten kritisch blijven, want AI stoot ook op enkele limieten bij het creëren van content.
Hoe gaan we als contentmakers met die limieten om? Waar maakt menselijkheid het verschil? En vooral: hoe creëren we als marketing professionals een symbiose tussen AI en onze eigen expertises? Vandaag, maar ook binnen pakweg vijf jaar.