
Spreker
Gilles De Backer
Gilles is opgegroeid tussen de fruitbomen en de bessenstruiken van zijn grootouders. Hij ontdekte er de wonderen der natuur en plukte er letterlijk de vruchten van. Zo maakte hij samen met Moeke pruimenconfituur en appelmoes. En met Bompa zocht hij kastanjes in het bos, die ze ’s avonds poften boven het haardvuur.
De grootouders van Gilles zijn er helaas niet meer. Maar geïnspireerd door de mooie herinneringen samen in de natuur, bedacht hij in 2017 de culinaire belevenis "Dinner with the Queen". De Queen duidt op de bijenkoningin, want de bij en de biodiversiteit staan centraal. De gasten genieten van een heerlijk diner mèt een boodschap: het belang van de bijen in de voedselketen, bewust lokaal eten en aandacht voor de biodiverse tuin. Dinner with the Queen, een mooiere ode aan Moeke en Bompa kon er niet zijn!
Vandaag organiseert Gilles met Utopia C02-neutrale evenementen met een zo laag mogelijke impact op de omgeving. In deze duurzame onderneming gaan ecologie en sociaal ondernemen hand in hand.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Purpose driven events : “What’s in it for you marketeer?”
Purpose driven events zijn geen bijzaak meer. Ze zijn een centraal onderdeel van een marketing strategie die verder kijkt dan directe verkoop. Je geeft jouw bezoekers de kans om de dialoog aan te gaan met de gemeenschap en zo nieuwe fans en volgers voor je merk te creëren. Je ontdekt hoe je met een positieve impact op de wereld je merk kunt positioneren als leider, niet alleen in je branche maar in de maatschappij.
Purpose driven events gaan over meer dan alleen aanwezig zijn; ze gaan over betrokken zijn, over het begrijpen van je publiek en over het ontwikkelen van langetermijnrelaties die de gezondheid van onze planeet en gemeenschap ondersteunen. Het is een investering in de toekomst van je merk en een kans om jezelf te onderscheiden in een wereld die snakt naar authenticiteit en betekenis.