OMconference logo

Spreker

Joachim De Vos

Co-Chairman & Managing Partner Living, professor, author

Joachim is ingenieur electronica van opleiding bij de KUL, behaalde een postgraduaat in internationale business aan HUB en een MBA aan FBS/KUL en Kellogg University in Chicago. 

In 1995 startte Joachim, samen met oprichter Frank Belien, met de realisatie van Living Tomorrow ook wel bekend als "het Huis van de Toekomst". Living Tomorrow groeide uit tot een wereldwijd uniek concept waar bedrijven, overheden en kennisinstellingen samenwerken om de toekomst visueel en tastbaar te maken voor miljoenen bezoekers, professionals en consumenten. Het is een innovatie demo centrum, co-creatie katalysator en een onderzoeksbureau voor markt en product van de toekomst. Living Tomorrow werkt momenteel aan haar nieuwste realisatie, Living Tomorrow Vision 2030, met zes hoofdthema's: smart home / smart mobility & logistics / smart industry & cities / smart buildings & infrastructure en smart health. De investering van €30 miljoen wordt een van Europa's grootste innovatiecampussen voor professionele bezoekers met demozones, co-creatieruimtes, flexkantoren, conferentiecentrum en een living lab in de vorm van een hotel van de toekomst met 96 kamers. De innovatietoren op de site zal 50m boven de Brusselse skyline uitsteken. Ongeveer 70 organisaties nemen al deel aan dit nieuwe project, dat in 2023 zal openen.

In 2007 richtte Joachim TomorrowLab op, een strategisch innovatie & foresight adviesbedrijf. Multidisciplinaire en ervaren teams begeleiden organisaties bij het voorbereiden op de toekomst door middel van scenarioplanning, het bouwen en stress-testen van businessmodellen, innovatiemanagement en het realiseren van ecosystemen voor open innovatie en innovatiepilots. Zowel de helft van de top 100 bedrijven in België maakte al gebruik van TomorrowLab’s strategische lange termijn programma’s. 

Living Tomorrow en TomorrowLab stellen vandaag 75 mensen te werk.

🎤 Powered by Read My Lips

Wanneer

12u00 - 12u30

Waar

Queen Elisabeth Hall

Categorie

Placeholder

Talk

Why Innovation Fails and the 7 keys to success

Om succesvol te blijven is het belangrijk dat organisaties bestand zijn tegen de steeds snellere veranderingen en ze die veranderingen liefst ook een stap voor blijven. Het is cruciaal op een juiste manier naar de toekomst te kijken, onzekerheid te omarmen, kansen te benutten en bedreigingen tijdig te herkennen.

Why innovation fails leert je niet alleen in de toekomst te kijken, het toont ook de meest gemaakte fouten en veelvoorkomende valkuilen in een innovatieproces. Bovendien krijg je een beter inzicht in de technologische evolutie van de komende tien jaar en vertaalt het al deze inzichten in een concrete aanpak om toekomstrobuuste, succesvol innoverende bedrijven en organisaties te bouwen.

Bestel jouw regular ticket voor 2 oktober

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

NFTs: De Game-Changer voor brand experience en fan engagement

Ann Maes
FLRISH

Do Tell – vind de D-spot in jouw duurzaamheidsverhaal

Drinks - Atrium
OMcollective

Drinks - Atrium

Ellis Oosterlinck
Tailpage

De toekomst van contentcreatie in tijden van AI

Els Breugelmans
KU Leuven

Alles moet online? Of toch niet?

Erik Luijts
DataSynergy

Een vertrouwensband smeden met je klanten: haal meer uit je Net Promoter Score

Femke Helon
3Motion

Bringing Brands to Life: The Power of Visual Communication

Gilles De Backer
Utopia Events

Purpose driven events : “What’s in it for you marketeer?”

Greet Dekocker
BeCommerce/SafeShops.be

Opportuniteiten en bedreigingen voor het Belgische E-commerce landschap.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Creëer waarde en impact bij jouw potentiële klant

ianka fleerackers
Thought Leaders Academy & Own Your Story Agency

Own your story. Or someone else will.

Intro
OMcollective

Intro

Johan Van Mol
No-Kno

Diversiteit & inclusie in marketing bekeken door de lens van data

Joke Claessen
Impact- en waardetransformatie lead

Een crash course in impactvolle impact

Jonathan Loeys
OMcollective

Marketing, mopjes, memes. Humor in communicatie.

Katelijn Quartier
Universiteit Hasselt – Retail Design Lab

10 mythes in retail (design)

Korte pauze
OMcollective

Korte pauze

Kristof Windels
Wavemakers

PR as an effective branding tool

Lieven Scheire
Comedian & science communicator

Artificiële Intelligentie (A.I.)

Lise Conix
Schoenen Torfs

Van een marketingstrategie gedreven door sales, naar een marketingstrategie gedreven door onze missie en cultuur.

Lucas De Man
Company New Heroes / Biobased Creations

Hoe verder?

Lunch & networking
OMcollective

Lunch & networking

Marc Boon
AV-image

Intelligentie: menselijk boven artificieel

Michelle Dassen
Flexmail

E-mail conversie killers en hoe je ze kan fixen

Pieter Van Peteghem
Antenna

Benefits before technics – De waarom, hoe en wat van de digitale weg vooruit

Renout van Hove
GrowthAgent

Ontketen de kracht van Data Clean Rooms om je eigen Google empire op te bouwen.

Rick van der Wal
Trustpilot

Doelgerichte marketing: moet jouw merk een standpunt innemen?

Sarah Parent
Go Forest

Ecohacks voor een betere toekomst

Saskia Van Uffelen
Agoria

Elk bedrijf wordt een digitaal bedrijf

Stef Verbeeck
Pavlov

Relatie Renaissance: Waarom merken moeten inzetten op emotionele en menselijke relaties met hun klanten

Tim De Witte
Hello Archie

Hello Archie van Belgische start-up naar Internationale scale-up

Tim Verheyden
VRT NWS

Trap niet in de val van fake news!

Welkom met koffie & versnaperingen - Atrium
OMcollective

Welcome - Atrium

Yasmien Naciri
Powered by Read My Lips

Inclusie op de werkvloer en branding