
Spreker
Johan Van Mol
Johan van Mol is strateeg, tech-enthousiast, developer, experience designer, ondernemer, schrijver over technologie, innovatie en design thinking, oprichter van een micro muzieklabel en occasioneel videokunstenaar.
Voorheen was hij Chief Strategy Officer bij Wunderman Thompson Benelux. Onlangs richtte hij de start-up No-Kno op, die zich richt op het verbeteren van diversiteit in marketing. Hij gelooft dat er veel goede intenties zijn rondom diversiteit en inclusie in de marketingindustrie, maar dat het ontbreekt aan data om vooruitgang op te volgen.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Diversiteit & inclusie in marketing bekeken door de lens van data
Naarmate de samenleving steeds diverser wordt, op vlak van etniciteit, actieve leeftijd, gender rollen, gezinssamenstelling, enzovoort, ontstaat er een kloof tussen de realiteit en de typische representatie in marketing. Hierdoor worden merken en werkgevers steeds minder relevant voor een steeds groter publiek. Johan zal deze kloof aantonen met data en best practices laten zien om deze te dichten.