OMconference logo

Spreker

Lieven Scheire

Comedian, fysicus en science communicator

Lieven Scheire is comedian, fysicus en science communicator.

Tijdens zijn studie fysica aan de UGent richt Lieven met zijn neef Jonas Geirnaert de comedygroep Neveneffecten op. Samen met Jelle De Beule en Koen De Poorter maken ze naast cabaretvoorstellingen ook succesvolle televisieprogramma’s zoals Basta en Willy’s en Marjetten.

Meer recent maakt en presenteert Lieven de programma’s Scheire en de Schepping (2012-2014, 2021-2022), De Schuur van Scheire (2015), Kan Iedereen nog Volgen (2018-2019) en Team Scheire (2018-2020). Sommige afleveringen van Scheire en de Schepping bereiken een marktaandeel van maar liefst 50%. Ook op YouTube blijft het programma een grote hit. Ook in Nederland verschijnt Lieven regelmatig op televisie, in wetenschapsprogramma’s zoals De Kennis van Nu en Atlas. In 2019 won hij met verve de populaire TV-quiz ‘De Slimste Mens ter Wereld’.

Naast zijn televisiewerk kan je Lieven ook live aan het werk zien. Momenteel tourt hij in België en Nederland met Artificiële Intelligentie, een entertainende theatershow over deze wonderlijke nieuwe vorm van software, die nu al overal om ons heen is.

Met de populaire podcast Nerdland brengt Lieven samen met een bevriende bende science freaks een maandelijks overzicht van het belangrijkste wetenschapsnieuws.

Lieven Scheire wordt gewaardeerd om zijn verfrissende mix van wetenschap en comedy. Hij brengt complexe materie op een toegankelijke manier over met kennis van zaken én met de nodige dosis humor. Er is niemand die de relativiteitstheorie van Einstein, kwantummechanica of de formule van Drake zo hapklaar kan uitleggen als Lieven Scheire.

Je mag hem trouwens ‘s nachts altijd wakker maken voor een potje cloudspotting. Maar dan alleen voor noctilucente wolken, uiteraard.

 

Wanneer

16u40 - 17u40

Waar

Queen Elisabeth Hall

Categorie

Placeholder

Talk

Artificiële Intelligentie (A.I.)

Een entertainende special over deze wonderlijke nieuwe vorm van software, die nu overal om ons heen is.

Bestel jouw regular ticket voor 2 oktober

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

NFTs: De Game-Changer voor brand experience en fan engagement

Ann Maes
FLRISH

Do Tell – vind de D-spot in jouw duurzaamheidsverhaal

Drinks - Atrium
OMcollective

Drinks - Atrium

Ellis Oosterlinck
Tailpage

De toekomst van contentcreatie in tijden van AI

Els Breugelmans
KU Leuven

Alles moet online? Of toch niet?

Erik Luijts
DataSynergy

Een vertrouwensband smeden met je klanten: haal meer uit je Net Promoter Score

Femke Helon
3Motion

Bringing Brands to Life: The Power of Visual Communication

Gilles De Backer
Utopia Events

Purpose driven events : “What’s in it for you marketeer?”

Greet Dekocker
BeCommerce/SafeShops.be

Opportuniteiten en bedreigingen voor het Belgische E-commerce landschap.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Creëer waarde en impact bij jouw potentiële klant

ianka fleerackers
Thought Leaders Academy & Own Your Story Agency

Own your story. Or someone else will.

Intro
OMcollective

Intro

Joachim De Vos
Living Tomorrow, TomorrowLab & Ghent University

Why Innovation Fails and the 7 keys to success

Johan Van Mol
No-Kno

Diversiteit & inclusie in marketing bekeken door de lens van data

Joke Claessen
Impact- en waardetransformatie lead

Een crash course in impactvolle impact

Jonathan Loeys
OMcollective

Marketing, mopjes, memes. Humor in communicatie.

Katelijn Quartier
Universiteit Hasselt – Retail Design Lab

10 mythes in retail (design)

Korte pauze
OMcollective

Korte pauze

Kristof Windels
Wavemakers

PR as an effective branding tool

Lise Conix
Schoenen Torfs

Van een marketingstrategie gedreven door sales, naar een marketingstrategie gedreven door onze missie en cultuur.

Lucas De Man
Company New Heroes / Biobased Creations

Hoe verder?

Lunch & networking
OMcollective

Lunch & networking

Marc Boon
AV-image

Intelligentie: menselijk boven artificieel

Michelle Dassen
Flexmail

E-mail conversie killers en hoe je ze kan fixen

Pieter Van Peteghem
Antenna

Benefits before technics – De waarom, hoe en wat van de digitale weg vooruit

Renout van Hove
GrowthAgent

Ontketen de kracht van Data Clean Rooms om je eigen Google empire op te bouwen.

Rick van der Wal
Trustpilot

Doelgerichte marketing: moet jouw merk een standpunt innemen?

Sarah Parent
Go Forest

Ecohacks voor een betere toekomst

Saskia Van Uffelen
Agoria

Elk bedrijf wordt een digitaal bedrijf

Stef Verbeeck
Pavlov

Relatie Renaissance: Waarom merken moeten inzetten op emotionele en menselijke relaties met hun klanten

Tim De Witte
Hello Archie

Hello Archie van Belgische start-up naar Internationale scale-up

Tim Verheyden
VRT NWS

Trap niet in de val van fake news!

Welkom met koffie & versnaperingen - Atrium
OMcollective

Welcome - Atrium

Yasmien Naciri
Powered by Read My Lips

Inclusie op de werkvloer en branding