OMconference logo

Spreker

Rik Vera

Keynote speaker en futuroloog

Rik Vera is een gerenommeerd thought-leader, keynote spreker, adviseur en workshop facilitator als het gaat over klantgerichtheid, ecosystemen, change management, sales & marketing. Met meer dan 20 jaar C-level ervaring in sales & marketing functies, inspireert hij nu bedrijven over hoe ze klantgerichte strategieën kunnen ontwikkelen in onze geconnecteerde wereld. Rik Vera mixt zijn jarenlange business ervaring met humor en passie. Hij is de auteur van “The Managers The Day after Tomorrow” (2018) and “A guide to the Ecosystem Economy” (2021).

Wanneer

15u50 - 16u20

Waar

Queen Elisabeth Hall

Categorie

Placeholder

Talk

De nieuwe rol van marketing in de ecosysteem economie

Wat is dat: sustainable. En waarom sustainable marketing?

We zien dat in de perfecte storm tussen de oude en de nieuwe wereld, de grenzen tussen de traditionele industrieën vervagen. Supply chains verkorten, draaien om, de rollen veranderen, businessmodellen gaan op de schop. Big data, the blockchain en AI doen food and healthcare industry samensmelten, maar ook de landbouw, de supply chains, retail. In smart cities smelten  utilities, mobility, health, safety, well-being,.. samen. Op het einde van het economisch model krijgen we een grote kolkende rode oceaan waarin alle bedrijven met elkaar vechten om data en vooral om de aandacht van de consument. Wie tijd en energie steekt in die laatste gevechten, bereidt zich niet voor op de toekomst. Bedrijven moeten vandaag beginnen om zich klaar te stomen voor de nieuwe economie: de ecosysteem economie. Die wordt sustainable. Sustainable als in: adaptief, lerend en groeiend zonder te parasiteren op mens en planeet.

 Sustainable marketing heeft dus meerdere dimensies. Het gaat over de nieuwe rol van marketing in de ecosysteem economie, over een marketing die een toekomst helpt te bouwen die goed is voor mens en planeet en op een nieuwe manier waarde creëert. Het gaat over een marketing die waarde herdefinieert. Waarde die niet begint bij economische impact, maar bij de mens.

Save the date: 3 oktober 2023

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

The future of (No-) Code

Astrid Van Parys
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Catrien Scheers
Fast Lines

De scheepvaart als bondgenoot van de marketeer

Charlotte Dhont
o2o Bicycle Leasing

Geen passie voor duurzaamheid

Christophe Jauquet
Healthusiasm

Geen gezonde mensen op een zieke planeet

Claudia Verswyver
A.S.Adventure

Connection is key: before you speak, listen

Erik Luijts
DataSynergy

Wie moet volgens jou onze planeet redden? Zinvol vragen stellen over duurzaamheid voor betere beslissingen

Femke Helon
3Motion

Duurzame visuele communicatie – Yes we can!

Geert De Laet
icapps

Van customer intimacy naar planet intimacy

Gilles De Backer
Utopia Events

Events zonder duurzame toets? Verleden tijd.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Waarden, missie, visie en CSR in een boeiend en krachtig bedrijfsverhaal

Heleen Buldeo Rai
Université Gustave Eiffel in Parijs

Duurzame e-commerce, van aankoop tot bezorging

Herman Toch
Flrish

Duurzame marketing in een transitieperspectief

Joke Claessen
Meaningful Transformation Coach

All you ever wanted to know about sustainability but were afraid to ask

Katelen Perez T’Seyen
Flexmail

5 Manieren om je e-mailmarketing duurzamer te maken

Lennert Vintevogel
Tailpage

Dubbele duurzaamheid van local SEO

Lola Van Damme
Tailpage

Dubbele duurzaamheid van local SEO

Maarten Clochet
OMcollective

DUURZAAM. GROEN. ZINVOL. Where you at, marketeers?

Michel De Baer
OMcollective

Duurzame marketing is serious business.

Nicolas Block
King George

Making memories with experience design

Niels Vandecasteele
Sunday

The Community Building Blueprint: Scaling Word-Of-Mouth

Olivier François
Too Good To Go

Marketing in een Social Impact Company

Olivier-César De Clercq
Trustpilot

Hoe reviews kunnen bijdragen aan een hogere conversie en een duurzame klantrelatie

Philip Vanassche
Korazon

Duurzame product experience verhoogt de conversie.

Pieter-Jan Vandevelde
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Pieterjan Verhaeghen
Bolt Energie

Voor een missie tegen de stroom in gaan

Reinout Van Zandycke
Exposure

Overtuigende duurzaamheidscommunicatie

Rollie Williams
Climate Town

The dangers of greenwashing and the future of marketing

Sarah Parent
Go Forest

The power of seeds

Stefaan Vandist
Switchrs

Bouw het en ze zullen volgen.

Tom Maes
o2o Bicycle Leasing

Geen passie voor duurzaamheid

Wim Vermeulen
Bubka

De planeet redden is een communicatie-uitdaging geworden