OMconference logo

Spreker

Gilles De Backer

Zaakvoerder

Gilles is opgegroeid tussen de fruitbomen en de bessenstruiken van zijn grootouders. Hij ontdekte er de wonderen der natuur en plukte er letterlijk de vruchten van. Zo maakte hij samen met Moeke pruimenconfituur en appelmoes. En met Bompa zocht hij kastanjes in het bos, die ze ’s avonds poften boven het haardvuur.

De grootouders van Gilles zijn er helaas niet meer. Maar geïnspireerd door de mooie herinneringen samen in de natuur, bedacht hij in 2017 de culinaire belevenis "Dinner with the Queen". De Queen duidt op de bijenkoningin, want de bij en de biodiversiteit staan centraal. De gasten genieten van een heerlijk diner mèt een boodschap: het belang van de bijen in de voedselketen, bewust lokaal eten en aandacht voor de biodiverse tuin. Dinner with the Queen, een mooiere ode aan Moeke en Bompa kon er niet zijn!

Vandaag organiseert Gilles met Utopia C02-neutrale evenementen met een zo laag mogelijke impact op de omgeving. In deze duurzame onderneming gaan ecologie en sociaal ondernemen hand in hand. 

 

Wanneer

12u00 - 12u30

Waar

Marble Hall

Categorie

Placeholder

Talk

Purpose driven events : “What’s in it for you marketeer?”

Purpose driven events zijn geen bijzaak meer. Ze zijn een centraal onderdeel van een marketing strategie die verder kijkt dan directe verkoop. Je geeft jouw bezoekers de kans om de dialoog aan te gaan met de gemeenschap en zo nieuwe fans en volgers voor je merk te creëren. Je ontdekt hoe je met een positieve impact op de wereld je merk kunt positioneren als leider, niet alleen in je branche maar in de maatschappij.

Purpose driven events gaan over meer dan alleen aanwezig zijn; ze gaan over betrokken zijn, over het begrijpen van je publiek en over het ontwikkelen van langetermijnrelaties die de gezondheid van onze planeet en gemeenschap ondersteunen. Het is een investering in de toekomst van je merk en een kans om jezelf te onderscheiden in een wereld die snakt naar authenticiteit en betekenis.

 

Bestel jouw regular ticket voor 2 oktober

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

NFTs: De Game-Changer voor brand experience en fan engagement

Ann Maes
FLRISH

Do Tell – vind de D-spot in jouw duurzaamheidsverhaal

Ellis Oosterlinck
Tailpage

De toekomst van contentcreatie in tijden van AI

Els Breugelmans
KU Leuven

Alles moet online? Of toch niet?

Erik Luijts
DataSynergy

Een vertrouwensband smeden met je klanten: haal meer uit je Net Promoter Score

Femke Helon
3Motion

Bringing Brands to Life: The Power of Visual Communication

Greet Dekocker
BeCommerce/SafeShops.be

Opportuniteiten en bedreigingen voor het Belgische E-commerce landschap.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Creëer waarde en impact bij jouw potentiële klant

ianka fleerackers
Thought Leaders Academy & Own Your Story Agency

Own your story. Or someone else will.

Joachim De Vos
Living Tomorrow, TomorrowLab & Ghent University

Why Innovation Fails and the 7 keys to success

Johan Van Mol
No-Kno

Diversiteit & inclusie in marketing bekeken door de lens van data

Joke Claessen
Impact- en waardetransformatie lead

Een crash course in impactvolle impact

Jonathan Loeys
OMcollective

Marketing, mopjes, memes. Humor in communicatie.

Katelijn Quartier
Universiteit Hasselt – Retail Design Lab

10 mythes in retail (design)

Kristof Windels
Wavemakers

PR as an effective branding tool

Lieven Scheire
Comedian & science communicator

Artificiële Intelligentie (A.I.)

Lise Conix
Schoenen Torfs

Van een marketingstrategie gedreven door sales, naar een marketingstrategie gedreven door onze missie en cultuur.

Lucas De Man
Company New Heroes / Biobased Creations

Hoe verder?

Marc Boon
AV-image

Intelligentie: menselijk boven artificieel

Michelle Dassen
Flexmail

E-mail conversie killers en hoe je ze kan fixen

Pieter Van Peteghem
Antenna

Benefits before technics – De waarom, hoe en wat van de digitale weg vooruit

Renout van Hove
GrowthAgent

Ontketen de kracht van Data Clean Rooms om je eigen Google empire op te bouwen.

Rick van der Wal
Trustpilot

Doelgerichte marketing: moet jouw merk een standpunt innemen?

Sarah Parent
Go Forest

Ecohacks voor een betere toekomst

Saskia Van Uffelen
Agoria

Elk bedrijf wordt een digitaal bedrijf

Stef Verbeeck
Pavlov

Relatie Renaissance: Waarom merken moeten inzetten op emotionele en menselijke relaties met hun klanten

Tim De Witte
Hello Archie

Hello Archie van Belgische start-up naar Internationale scale-up

Tim Verheyden
VRT NWS

Trap niet in de val van fake news!

Yasmien Naciri
Powered by Read My Lips

Inclusie op de werkvloer en branding