OMconference logo

Spreker

Gilles De Backer

Zaakvoerder

Gilles is opgegroeid tussen de fruitbomen en de bessenstruiken van zijn grootouders. Hij ontdekte er de wonderen der natuur en plukte er letterlijk de vruchten van. Zo maakte hij samen met Moeke pruimenconfituur en appelmoes. En met Bompa zocht hij kastanjes in het bos, die ze ’s avonds poften boven het haardvuur.

De grootouders van Gilles zijn er helaas niet meer. Maar geïnspireerd door de mooie herinneringen samen in de natuur, bedacht hij in 2017 de culinaire belevenis "Dinner with the Queen". De Queen duidt op de bijenkoningin, want de bij en de biodiversiteit staan centraal. De gasten genieten van een heerlijk diner mèt een boodschap: het belang van de bijen in de voedselketen, bewust lokaal eten en aandacht voor de biodiverse tuin. Dinner with the Queen, een mooiere ode aan Moeke en Bompa kon er niet zijn!

Vandaag organiseert Gilles met Utopia C02-neutrale evenementen met een zo laag mogelijke impact op de omgeving. In deze duurzame onderneming gaan ecologie en sociaal ondernemen hand in hand.

Wanneer

15u10 - 15u30

Waar

Marble Hall

Categorie

Placeholder

Talk

Events zonder duurzame toets? Verleden tijd.

Laat ons eerlijk zijn, events zijn één van de meest vervuilende activiteiten die er bestaan. Maar ze zijn ook broodnodig om het sociaal weefsel in stand te houden, om het leven te vieren, om  onze economie te boosten en om onze medewerkers te bedanken en te motiveren voor hun inzet. Wat als je die vervuilende events nu eens zou kunnen omvormen tot een activiteit waar iedereen beter van wordt op sociaal, economisch en ecologisch vlak?

In deze talk kom je niet alleen te weten wat de uitdagingen zijn die bij zo een event komen kijken, maar ook waar de kansen liggen. Want met een C02-neutraal event zorg je niet alleen voor een properdere wereld. Met een duurzamer imago kan je immers ook het verschil maken in de 'war on talent' en de juiste investeerders aantrekken.

Bestel nu jouw early bird ticket

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

The future of (No-) Code

Astrid Van Parys
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Catrien Scheers
Fast Lines

De scheepvaart als bondgenoot van de marketeer

Charlotte Dhont
O2O Bikes

Geen passie voor duurzaamheid

Christophe Jauquet
Healthusiasm

Geen gezonde mensen op een zieke planeet

Claudia Verswyver
A.S.Adventure

Connection is key: before you speak, listen

Erik Luijts
DataSynergy

Wie moet volgens jou onze planeet redden? Zinvol vragen stellen over duurzaamheid voor betere beslissingen

Femke Helon
3Motion

Duurzame visuele communicatie – Yes we can!

Geert De Laet
icapps

Van customer intimacy naar planet intimacy

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Waarden, missie, visie en CSR in een boeiend en krachtig bedrijfsverhaal

Heleen Buldeo Rai
Université Gustave Eiffel in Parijs

Duurzame e-commerce, van aankoop tot bezorging

Katelen Perez T’Seyen
Flexmail

5 Manieren om je e-mailmarketing duurzamer te maken

Michel De Baer
OMcollective

Duurzame marketing is serious business.

Niels Vandecasteele
Sunday

The Community Building Blueprint: Scaling Word-Of-Mouth

Olivier François
Too Good To Go

Marketing in een Social Impact Company

Philip Vanassche
Korazon

Duurzame product experience verhoogt de conversie.

Pieter-Jan Vandevelde
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Reinout Van Zandycke
Exposure

Overtuigende duurzaamheidscommunicatie

Rik Vera
RikVera

De nieuwe rol van marketing in de ecosysteem economie

Sarah Parent
Go Forest

The power of seeds

Sofie De Vlieger
Renewi

Green Marketing of Marketing for Green? Sustainable Marketing of Marketing for Sustainability? Of toch beide?

Tom Maes
O2O Bikes

Geen passie voor duurzaamheid

Wim Vermeulen
wimvemeulen

De planeet redden is een communicatie-uitdaging geworden