OMconference logo

Spreker

Sofie De Vlieger

Head of Marcomms & Brand

Waste no more. Afval bestaat niet. Sofie De Vlieger declameert het zelfs in haar slaap. Ze ademt al 5 jaar haar merk. En runt haar 'tribe', Renewi, met ervaring, creativiteit en pure energie als Head of MarCom & Branding. Renewi is ontstaan door de fusie Van Gansewinkel en Shanks en nu het toonaangevende waste-to-product bedrijf dat de circulaire economie mogelijk maakt door gebruikte materialen een nieuw leven te geven. Renewing Earth.

 

 

 

Wanneer

15u10 - 15u30

Waar

Queen Elisabeth Hall

Categorie

Placeholder

Talk

Green Marketing of Marketing for Green? Sustainable Marketing of Marketing for Sustainability? Of toch beide?

Vanuit het verschil tussen Green en Sustainable Marketing, belicht Sofie wat we als marketeerprofessionals kunnen doen én onszelf nog recht in de spiegel kunnen aankijken. Gedeelde verantwoordelijkheid én purpose zetten greenwashing een hak. Met concrete hands-on voorbeelden uit haar dagelijkse werkzaamheden toont ze aan dat een marketeer wolligheden moet doorprikken, hypewoorden die iedereen makkelijk in de mond neemt moet toelichten, de consument in-en voorlichten, maar bovenal bewust maken dat ze - of ze nu B of C zijn -  haar/zijn/hun verantwoordelijkheid moeten opnemen. On a mission!

Bestel nu jouw early bird ticket

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

The future of (No-) Code

Astrid Van Parys
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Catrien Scheers
Fast Lines

De scheepvaart als bondgenoot van de marketeer

Charlotte Dhont
O2O Bikes

Geen passie voor duurzaamheid

Christophe Jauquet
Healthusiasm

Geen gezonde mensen op een zieke planeet

Claudia Verswyver
A.S.Adventure

Connection is key: before you speak, listen

Erik Luijts
DataSynergy

Wie moet volgens jou onze planeet redden? Zinvol vragen stellen over duurzaamheid voor betere beslissingen

Femke Helon
3Motion

Duurzame visuele communicatie – Yes we can!

Geert De Laet
icapps

Van customer intimacy naar planet intimacy

Gilles De Backer
Utopia Events

Events zonder duurzame toets? Verleden tijd.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Waarden, missie, visie en CSR in een boeiend en krachtig bedrijfsverhaal

Heleen Buldeo Rai
Université Gustave Eiffel in Parijs

Duurzame e-commerce, van aankoop tot bezorging

Katelen Perez T’Seyen
Flexmail

5 Manieren om je e-mailmarketing duurzamer te maken

Michel De Baer
OMcollective

Duurzame marketing is serious business.

Niels Vandecasteele
Sunday

The Community Building Blueprint: Scaling Word-Of-Mouth

Olivier François
Too Good To Go

Marketing in een Social Impact Company

Philip Vanassche
Korazon

Duurzame product experience verhoogt de conversie.

Pieter-Jan Vandevelde
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Reinout Van Zandycke
Exposure

Overtuigende duurzaamheidscommunicatie

Rik Vera
RikVera

De nieuwe rol van marketing in de ecosysteem economie

Sarah Parent
Go Forest

The power of seeds

Tom Maes
O2O Bikes

Geen passie voor duurzaamheid

Wim Vermeulen
wimvemeulen

De planeet redden is een communicatie-uitdaging geworden