
Spreker
Herman Toch
Herman gelooft dat onze wereld volop in transitie is. Hij is een sterk pleitbezorger van de zogenaamde ‘purpose economy’: een positieve kijk op winst als een duurzaam ondernemingsmodel. Herman is de auteur van ‘Happy Profit’ en ‘Transformeren Om Te Overleven’, het beste marketingboek van het jaar in België en Nederland. Voor hij zich profileerde als onafhankelijk denker, auteur en bedrijfsconsultant werkte Herman als global VP marketing voor Sara Lee / Douwe Egberts en was hij de CEO van Censydiam, een motivational agentschap voor marktonderzoek. Recent verleende hij zijn bijstand en raad aan Cristal, VGZ, Durligner, Milcobel, Ultimaker, Joker, Mobilant, Maxeda (Brico/Praxis), Heinz, Elho, DO-IT, JBC en Colruyt. Herman heeft een diploma in Business Economics (Gent) en een MBA in marketing (Vlerick Management School). Samen met zijn echtgenote Ann Maes schrijft hij het verhaal bij FLRISH: ‘Beter voor mij + beter voor de wereld’. Zij schreven eerder ook al het boek ‘The Positive Sum Game’.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Duurzame marketing in een transitieperspectief
We moeten duurzame marketing een transitiecontext plaatsen. Pas dan krijgt het pas echt betekenis. Stuurt marketing aan op echte systeemverandering in sectoren zoals voeding of zorg? Of is marketing al tevreden met het verduurzamen van wat er is? Hoe ver reikt de ambitie van de marketeer? Hoe ver reikt jouw ambitie als marketeer?