date

Een terugblik: OMconference 2021

In 2021 hadden we op 27 september een prachtige OMconference editie. Als je graag weet wat je te wachten staat op hét marketingevent van het jaar in 2022, dan is deze recap een leuke blik op wat je kan verwachten.

The magic of marketing

In het thema‘The magic of marketing’ kon je als marketing beslissingsnemer in september vorig jaar tonnen inspiratie opdoen. Het programma bestond uit een mix van inspirerende sprekers, real-life cases en strategisch expertenadvies. De eventdeelnemers werden betoverd door straffe marketingillusies, fascinerende performances en inzichten in de marketingkunstjes van échte professionals.
 

Een blik op de toekomst

Één van de highlights deze dag was ongetwijfeld de sessie van trendwatcher Herman Konings. Tijdens zijn uiteenzetting deed hij een gooi naar hoe de wereld er post-corona zal uitzien. Tweeopvallende evoluties die zijn blijven hangen:

  • Een shift van curatief naar preventief bezig zijn met gezondheid
  • Flat aging: een trend waarbij 50-plussers alles in het werk stellen om hun veroudering tegen te gaan.

We hadden het genoegen om Herman Konings ook al eens te spreken vóór OMconference 2021 en daaruit volgde een superinteressantepodcast.

Verhalen vertellen werkt

Everybody loves a good story, een waarheid als een koe. En elk bedrijf of merk heeft een verhaal. En dat is waar je als onderneming mee moet uitpakken. Mensen willen jouw verhaal kennen. Dus als er één ding is waar je werk van moeten maken is het jouw (merk)verhaal vinden en vertellen. Dat is wat we geleerd hebben van Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde, experts in een merk in no-time op de kaart zetten.

Tijd om te dienen

Gino Van Ossel, Professor & Expert Retailmanagement aan Vlerick Business School: heeft één advies voor jou:Act like a butler, not like a stalker. Het evenwicht vinden in alle boodschappen die je wil en moet vertellen aan je (potentiële) klanten, goed doen voor alle stakeholders, keuzes maken in de relatie die je wil hebben met je klanten … Als marketeer heb je tal van uitdagingen en twijfels op je pad. Maar als er één ding is dat wél weet, is dat het verschil tussen een butler of een stalker zijn in de ogen van je klanten. Jouw streefdoel = een magische klantenervaring neerzetten!

Neem alle frictie weg

Keynote speaker Steven Van Belleghem had ook dit jaar – net als vorig jaar – bakken waardevol advies voor de marketeers. The key to magically enchanting your customers?Become a friction hunter. Ga op zoek naar alle dingen, groot en klein, binnen je bedrijf en je werking die frictie of frustratie kunnen geven aan je klant en werk ze weg. Groot én klein.

Above all: onthoud deze wijsheden

Algemeen onthouden we dezekey takeaways van OMconference 2021:

  1. Hou altijd je missie en visie in het achterhoofd
  2. Start nooit onbezonnen, bereid een plan voor
  3. KISS: keep it simple, stupid

Op naar een volgende leerrijke editie!

Bestel jouw Super Early Bird ticket voor 30 juni