OMconference logo

over OMConference

 

ontstaan

OMconference werd in 2018 voor het eerst boven de doopvont gehouden. Sindsdien verzamelt het event elk jaar zo’n 1000 marketing decision makers voor een dag vol inspiratie, innovatie én netwerkmogelijkheden

 

Het doel

Het doel van OMconference? De marketing beslissingsnemer een volledige dag onderdompelen met inspirerende verhalen van andere marketing beslissingsnemers, nieuwe strategische inzichten geven door inspirerende sprekers en experten aan het woord laten die hun ervaringen vanuit de praktijk delen.

Partners & sprekers

OMconference kan niet gerealiseerd worden zonder de aanwezige partners. Een nauwe samenwerking met al onze partners is een cruciaal gegeven. De keuze van de partners gebeurt ook niet zomaar. Het zijn stuk voor stuk bedrijven waar een marketing decision maker mee te maken heeft in zijn dagdagelijkse leven.

De rode draad in onze aanpak is dan ook kwaliteit. Zowel in het selecteren van de juiste sprekers en partners als bij de organisatie van het event staat de ervaring van de aanwezige centraal. Iedereen offert een dag werkzaamheden op dus wij vinden het onze plicht om ervoor te zorgen dat iedereen met een goed gevoel en bakken inspiratie naar huis gaat.

 

Thema

Elk jaar staat een thema centraal. In 2018 was dit ‘Hitch your marketing’ waar de parallel tussen dating en marketing duidelijk getrokken werd. In 2019 gingen we de religieuze tour op met ‘Preaching Customer Love’ om in 2021 de kaart van ‘Magical Marketing’ te trekken. En in 2022 werd het belang van ‘Duurzame marketing’ tegen het licht gehouden. 

Voor 2023 gaan we terug naar de essentie van marketing met ‘Valued marketing’. 

De consument beslist of hij al dan niet voor jouw merk kiest. Maar wat bepaalt en beïnvloedt de uiteindelijke keuze van de consument? Waarom kiezen ze met volle overtuiging voor jouw brand of nét niet? Is dat de perceptie of reputatie van jouw merk? Does your brand walk the talk? Is dat het innovatieve karakter? Is dat het duurzame gegeven? Of is het de meerwaarde die je aan je consumenten geeft om zo een waardevolle klantenrelatie op te bouwen? De lijst aan mogelijke redenen is nog veel langer. 

Welke aspecten, data en mogelijkheden binnen marketing geven jouw merk waarde, hoe draag je die waarde uit en wat maakt van jouw merk een beter en sterker merk? Sprekers doen, elk vanuit hun eigen expertise, uit de doeken welke waarden belangrijk zijn voor de consument om een vertrouwensband op te bouwen en waar we als marketeers maar beter rekening mee houden.

Dat onderzoeken we vanuit 4 verschillende invalshoeken: e-commerce, data en technologie, branding en duurzaamheid.

#omconf22 In cijfers

00+

Marketing

decision makers

+
sprekers
tracks
+
partners

Onze Partners

Ontdek alle partners