
Spreker
Erik Luijts
Erik Luijts is Research Director bij DataSynergy. Met 30 jaar ervaring in marktonderzoek bij meerdere gerenommeerde onderzoeksbureaus helpt hij bedrijven scherpere vragen te stellen en betere beslissingen te nemen. Ook als presentatiecoach leert hij professionals inzichten omzetten in impactvolle verhalen.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Marktonderzoek is dood. Hoe moet het dan verder?
Marktonderzoek is ingrijpend veranderd. AI, DIY-tools en solution providers rukken op, terwijl klassieke bureaus terrein verliezen. Maar wie denkt dat onderzoek overbodig wordt, vergist zich. Marktonderzoek is net overal, en dat zorgt voor weer nieuwe uitdagingen. In deze keynote tonen Erik Luijts en Hans Verhoeven hoe échte meerwaarde vandaag ontstaat: door het stellen van messcherpe vragen, respondenten zoals jijzelf te respecteren én inzichten om te zetten in verhalen die beslissingen sturen. Slimmer onderzoek, niet altijd bliksemsnel of supergoedkoop.