
Spreker
Shanice Engel
Sinds 2015 geeft Shanice Engel vorm aan community-first strategieën voor wereldwijde love brands zoals Nike, Pepsico en Levi's®. In 2024 werd ze Managing Partner bij OONA/BAAS, waar ze zich richt op business development en influencerstrategie. Shanice speelde een belangrijke rol bij het winnen van strategische pitches voor Samsung, Zalando, Gucci en Polestar, en helpt nu de propositie van het bureau te verdiepen en tegelijkertijd de toekomst van de samenwerking tussen merk en community te stimuleren.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Building brands on social through the power of creators
Social media is veranderd - en de regels om een sterk merk te bouwen ook. De winnaars van vandaag worden niet groot met reclamecampagnes of gelikte advertenties. Merken groeien dankzij creators, die dicht bij hun community staan.
In deze keynote vertelt Shanice hoe de shift is gemaakt van gepolijste merkcontent naar échte, creator-gedreven verhalen. Je komt te weten waarom algoritmes creators verkiezen boven merken, hoe nichegemeenschappen popcultuur beïnvloeden, en wat er nodig is om mee te zijn aan het tempo van social.
Wat je leert:
- Waarom de klassieke social-strategieën niet meer werken.
- Hoe je de kracht van creators kan inzetten voor meer bereik en engagement.
- Waarom micro-communities, UGC en comment culture de nieuwe groeimotoren zijn.
- Het stappenplan om een creator-led, culture-driven merk uit te bouwen.