OMconference logo

Spreker

Olivier François

Head of Marketing

Too Good To Go is een internationale scale-up met hoofdkwartier in Kopenhagen die als missie heeft om iedereen te inspireren en in staat te stellen om tegen voedselverspilling te strijden. Via onze marketplace app kunnen consumenten aan een verminderde prijs overschotten redden bij lokale handelaars om te vermijden dat deze worden weggegooid. Een win-win-win situatie voor zowel de restaurants, bakkers, supermarkten…die minder afval hebben als voor de consument die voordelig een verrassingspakket met lekkers in huis halen. En natuurlijk voor de planeet.

Naast de directe impact, werkt Too Good To Go ook aan sensibilisering rond de problematiek van voedselverspilling met o.a. de campagne ‘Kijk, ruik, proef’’ rond de houdbaarheidsdata op producten. Onduidelijkheid hierover leidt namelijk vaak tot het onnodig weggooien van nog perfect bruikbare voedingsproducten. Olivier François geeft meer inzage in het succes van Too Good To Go en hun aanpak.

Olivier heeft een brede marketing background, opgedaan in binnen- en buitenland bij verschillende global brands als HP, Lenovo, Motorola, Alphabet (part of BMW Group). Deze ervaring kunnen inzetten voor een purpose-driven scale up als Too Good To Go is een fantastische journey waarbij als team elke dag impact gemaakt wordt.

Wanneer

-

Waar

Categorie

Placeholder

Talk

Marketing in een Social Impact Company

De verwarring rond de verschillende houdbaarheidsdata is verantwoordelijk voor 10% van alle voedselverspilling in Europa, en dat staat gelijk aan negen miljoen ton voedsel. 

Om hier verandering in te brengen, heeft Too Good To Go een beroep gedaan op jouw favoriete merken. Zij brengen een nieuw pictogram aan op producten met een 'ten minste houdbaar tot'-datum. Het doel van dit pictogram is eenvoudig: het herinnert je eraan dat producten met een verstreken 'ten minste houdbaar tot'-datum nog lekker zijn. Je moet gewoon je zintuigen gebruiken en kijken, ruiken en proeven voor je het product nodeloos verspilt.

Too Good To Go vertelt in deze boeiende case over de introductie van het pictogram en aanpak van de campagnes om het in de markt te zetten.  

Bestel nu jouw super early bird ticket