OMconference logo

Spreker

Olivier François

Head of Marketing

Too Good To Go is een internationale scale-up met hoofdkwartier in Kopenhagen die als missie heeft om iedereen te inspireren en in staat te stellen om tegen voedselverspilling te strijden. Via onze marketplace app kunnen consumenten aan een verminderde prijs overschotten redden bij lokale handelaars om te vermijden dat deze worden weggegooid. Een win-win-win situatie voor zowel de restaurants, bakkers, supermarkten…die minder afval hebben als voor de consument die voordelig een verrassingspakket met lekkers in huis halen. En natuurlijk voor de planeet.

Naast de directe impact, werkt Too Good To Go ook aan sensibilisering rond de problematiek van voedselverspilling met o.a. de campagne ‘Kijk, ruik, proef’’ rond de houdbaarheidsdata op producten. Onduidelijkheid hierover leidt namelijk vaak tot het onnodig weggooien van nog perfect bruikbare voedingsproducten. Olivier François geeft meer inzage in het succes van Too Good To Go en hun aanpak.

Olivier heeft een brede marketing background, opgedaan in binnen- en buitenland bij verschillende global brands als HP, Lenovo, Motorola, Alphabet (part of BMW Group). Deze ervaring kunnen inzetten voor een purpose-driven scale up als Too Good To Go is een fantastische journey waarbij als team elke dag impact gemaakt wordt.

Wanneer

11u10 - 11u30

Waar

Darwin Hall

Categorie

Placeholder

Talk

Marketing in een Social Impact Company

De verwarring rond de verschillende houdbaarheidsdata is verantwoordelijk voor 10% van alle voedselverspilling in Europa, en dat staat gelijk aan negen miljoen ton voedsel. 

Om hier verandering in te brengen, heeft Too Good To Go een beroep gedaan op jouw favoriete merken. Zij brengen een nieuw pictogram aan op producten met een 'ten minste houdbaar tot'-datum. Het doel van dit pictogram is eenvoudig: het herinnert je eraan dat producten met een verstreken 'ten minste houdbaar tot'-datum nog lekker zijn. Je moet gewoon je zintuigen gebruiken en kijken, ruiken en proeven voor je het product nodeloos verspilt.

Too Good To Go vertelt in deze boeiende case over de introductie van het pictogram en aanpak van de campagnes om het in de markt te zetten.  

Save the date: 3 oktober 2023

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Alexander Hoogewijs
SiteManager

The future of (No-) Code

Astrid Van Parys
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Catrien Scheers
Fast Lines

De scheepvaart als bondgenoot van de marketeer

Charlotte Dhont
o2o Bicycle Leasing

Geen passie voor duurzaamheid

Christophe Jauquet
Healthusiasm

Geen gezonde mensen op een zieke planeet

Claudia Verswyver
A.S.Adventure

Connection is key: before you speak, listen

Erik Luijts
DataSynergy

Wie moet volgens jou onze planeet redden? Zinvol vragen stellen over duurzaamheid voor betere beslissingen

Femke Helon
3Motion

Duurzame visuele communicatie – Yes we can!

Geert De Laet
icapps

Van customer intimacy naar planet intimacy

Gilles De Backer
Utopia Events

Events zonder duurzame toets? Verleden tijd.

Harald Dumoulin
SmartPresentations

Waarden, missie, visie en CSR in een boeiend en krachtig bedrijfsverhaal

Heleen Buldeo Rai
Université Gustave Eiffel in Parijs

Duurzame e-commerce, van aankoop tot bezorging

Herman Toch
Flrish

Duurzame marketing in een transitieperspectief

Joke Claessen
Meaningful Transformation Coach

All you ever wanted to know about sustainability but were afraid to ask

Katelen Perez T’Seyen
Flexmail

5 Manieren om je e-mailmarketing duurzamer te maken

Lennert Vintevogel
Tailpage

Dubbele duurzaamheid van local SEO

Lola Van Damme
Tailpage

Dubbele duurzaamheid van local SEO

Maarten Clochet
OMcollective

DUURZAAM. GROEN. ZINVOL. Where you at, marketeers?

Michel De Baer
OMcollective

Duurzame marketing is serious business.

Nicolas Block
King George

Making memories with experience design

Niels Vandecasteele
Sunday

The Community Building Blueprint: Scaling Word-Of-Mouth

Olivier-César De Clercq
Trustpilot

Hoe reviews kunnen bijdragen aan een hogere conversie en een duurzame klantrelatie

Philip Vanassche
Korazon

Duurzame product experience verhoogt de conversie.

Pieter-Jan Vandevelde
Colruyt Group

Omarm het Collectief

Pieterjan Verhaeghen
Bolt Energie

Voor een missie tegen de stroom in gaan

Reinout Van Zandycke
Exposure

Overtuigende duurzaamheidscommunicatie

Rik Vera
Nexxworks

De nieuwe rol van marketing in de ecosysteem economie

Rollie Williams
Climate Town

The dangers of greenwashing and the future of marketing

Sarah Parent
Go Forest

The power of seeds

Stefaan Vandist
Switchrs

Bouw het en ze zullen volgen.

Tom Maes
o2o Bicycle Leasing

Geen passie voor duurzaamheid

Wim Vermeulen
Bubka

De planeet redden is een communicatie-uitdaging geworden