
Spreker
Els Breugelmans
Prof. dr. Els Breugelmans is Gewoon Hoogleraar aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van KU Leuven campus Antwerpen, waar zij verbonden is aan de Onderzoekseenheid Marketing Management. Haar wetenschapsonderzoek is gefocust op het empirisch modeleren van retail vraagstukken, waarbinnen zij o.a. topics bestudeerd zoals omni-channel aankoopgedrag, retailer-producent relaties, en getrouwheidsprogramma’s. Haar onderzoek werd gepubliceerd in academische toptijdschriften. Daarnaast wordt zij vaak door de media gevraagd naar haar opinie omtrent recente retail evoluties.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Alles moet online? Of toch niet?
Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek zal in deze sessie geïllustreerd worden hoe verschillende verkoopkanalen gecombineerd en gebruikt kunnen worden. Welke verkoopskanalen bestaan er allemaal? Welke kansen en bedreigingen bieden ze? Hoe (anders) kopen we?
Waar (anders) kopen we? Betekent dit het einde van fysieke winkels?
Tijdens de lezing zal met behulp van voorbeelden en mini-cases academische literatuur geïllustreerd worden, en zal een vertaalslag gemaakt worden hoe uitdagingen omgezet kunnen worden naar opportuniteiten voor managers die actief zijn in een retail omgeving.