
Spreker
Tim De Witte
Tim De Witte studeerde Marketing en Accountancy-Fiscaliteit. Hij startte zijn professionele carrière in 2003 als account manager bij Lyreco België en werd in 2005 Product Manager Lyreco Benelux. In 2007 ging hij een internationale uitdaging aan als Lyreco Group Marketing Executive (Europa, Noord-Amerika en Azië) om in 2010 terug te keren als Marketing Director Lyreco Benelux.
In 2013 maakte hij, na de overname door private equity, de overstap naar de Belgische Distributiedienst als Chief Commercial Officer waar hij verantwoordelijk was voor sales, marketing, innovatie en public affairs.
In de acht jaar als CCO, begeleidde hij het bedrijf door 2 transformaties. De eerste door de ontwikkeling van de marketing activiteiten en de overname en integratie van het digitale promo en shopping platform myShopi. De tweede door de overname en integratie van CityDepot en Dockx Select in te zetten op logistieke diversificatie en value added logistiek.
In 2021 startte Tim De Witte Hello Archie, een family concept webstore. Met zijn selectie aan play-, party-, mobility-, wear-, interior- en care-producten, richt Hello Archie zich op de gehele leefwereld van kinderen van 0 tot 6 jaar.
Naast zaakvoerder van Hello Archie, is Tim De Witte ook regelmatig gastspreker op events en adviseert hij een aantal Belgische ondernemingen.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Hello Archie van Belgische start-up naar Internationale scale-up
Hello Archie, is een family concept webstore die het welzijn, de ontwikkeling en het speelplezier – “Weg met schermtijd!”- van kinderen centraal plaatst. Merken als Konges Slojd, Grapat, HVID, Charlie Crane, Binibamba, Ette Tete en Minois Paris vind je in hun aanbod. Duurzaamheid, kwaliteit, een educatief karakter en design zijn essentieel bij de selectie van hun producten.
In deze sessie komen alle uitdagingen van een Belgische start-up aan bod: branding, customer activatie, customer retention,… Vanaf de opstart tot en met de huidige internationalisering. Hoe bouw je een speciality e-commerce speler uit in een sterk competitief landschap?